דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יהלומים חופשיים - Loose diamonds 

מאת    [ 19/12/2011 ]

מילים במאמר: 506   [ נצפה 2619 פעמים ]

הם מגיעים בשלל גוונים וצורות, יש להם נוכחות שאי אפשר להתעלם ממנה. ערכם גבוה מאוד אך עשוי להשתנות בהתאם לתנודות השוק, והם נחשבים לחברים הטובים ביותר של האישה: היהלומים. במסגרת מאמר זה, ננסה להבין מה כה מיוחד בהם, נבחן מספר עובדות חשובות לגביהם ונספק טיפים שיעזרו לכם לרכוש יהלומים במחיר המתאים לכם.

צורות בצרורות

כאשר רוכשים יהלומים מוכנים אשר שובצו לתוך תכשיט, המראה שלהם די סטנדרטי, וצורתם עגולה או מרובעת. אך מלבד צורות אלו, ניתן להשיג גם יהלומים חופשיים, דהיינו- כאלו שאינם משובצים לתוך תכשיט, המגיעים במגוון צורות ומאפיינים מעניינים יותר, כגון: ברקת, לב, ריבוע, סגלגל, אגס, נסיכה ועוד.

היהלומים החופשיים מיועדים בדרך כלל לשיבוץ עתידי בתוך תכשיט שעוצב באופן אישי, או בתוך פריט ריהוט או אופנה אחר. כך ניתן למצוא טבעות יהלומים מקוריות, סיכות ייחודיות לדש הבגד, חפתים יוקרתיים במיוחד, ואפילו תמונה המשובצת ביהלומים קטנים.

חשוב לדעת, כי למרות היתרונות של היהלומים החופשיים, לא פשוט למצוא חנות תכשיטים שתהיה מוכנה לשבץ יהלום בודד. לכן, יהיה צורך ללכת למעצב פרטי. יותר מזה: אחזקת היהלומים החופשיים למי שאין רישיון לכך - אסורה על פי חוק.

כך מדרגים יהלומים

ישנם מספר קריטריונים חשובים, אשר באמצעותם ניתן להחליט מהו ערכו ושיוויו של יהלום:


    • ליטוש - בכדי שהיהלומים יעברו מהטבע אל הצרכן, הם עוברים שלבים רבים, כאשר אחד החשובים שבהם הוא הליטוש שלהם. באמצעות ליטוש יהלומים (לצורת לב, פרינסס, בריליאנט, טריליון ועוד) יופיו של היהלום מועצם וערכו הופך לגבוה יותר.
    • בהירות - ככל שהיהלום טהור ונקי יותר, כך ערכו גבוה יותר. יהלום טהור הוא כזה אשר אין בו שריטות, כתמים, שברים פנימיים זעירים, לכלוך ועוד. פגמים אלו לא תמיד ניתן לראות בעין בלתי מזוינת, אלא בהתבוננות מקצועית באמצעות הגדלה.
    • צבע - אם בעבר יהלומים שקופים או לבנים נחשבו לפופולאריים ביותר, הרי שכיום ניתן למצוא יהלומים שחורים, ורודים, תכולים, צהובים ועוד. צבעם של היהלומים מושפע מיסודות בטבע, ובעיקר מפחמן וחנקן. יהלומים שצבעם בהיר (ורוד, תכלת) כמעט תמיד יקרים יותר מאשר יהלומים שחורים או צהובים.

קריטריונים נוספים המשפיעים על ערך היהלום: תעודת אמינות המאשרת את ערכו של היהלום, צורת היהלום (ראה ערך ליטוש), קראט- משקל היהלום משפיע על ערכו, ככל שהוא גדול יותר, כך ערכו גבוה יותר בהתאם, ולהפך.

הטיפול ביהלום

על מנת ליהנות מיופיו של היהלום ולאפשר לו ליצור ברק וזוהר, יש להקפיד על ניקיון תדיר של היהלומים. איך עושים זאת? להלן מספר טיפים:


    • פעולות בישול, שטיפת כלים, ניקוי אבק ושימוש בחומרים כהים, עשויים ללכלכך את היהלום (לפעמים באופן בלתי הפיך). על כן, חשוב להסיר את תכשיט היהלום לפני השימוש, או להקפיד על שטיפת הידיים עם סבון.
    • אפשר להניח את תכשיטי היהלומים בקערית מים חמים עשירה בחומרי ניקוי, לשפשף קלות עם פד גזה ולהעביר למסננת לצורך ריקון המים העודפים.
    • ישנם חומרי ניקוי באיכות גבוהה, המיועדים במיוחד לטיפול ביהלומים.
    • במקרה הצורך, ניתן לנקות את היהלום בעדינות באמצעות קיסם.

הידעתם?

ייעודם של היהלומים במאה הרביעית לפני הספירה לא היה לצורך נוי ויופי אלא כקמע המגן מפני עין הרע. אלפי שנים לאחר מכן, במהלך המאה ה-18, השימוש ביהלומים היה שכיח הרבה יותר, בעיקר בקרב הנשים, אך למרות זאת, החברה הייתה סבלנית פחות ולא אישרה הצגת תכשיטים משובצי יהלומים במהלך שעות היום.

טבעות אירוסין ויהלומים ישירות מהמקור.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב